Blije momentjes

In de regen fietsen als ik geen make-up op heb. – Een boek uitlezen. – Je best doen in de keuken en dat het gerecht vervolgens erg goed in de smaak valt. – Een gezellig, overdreven lang telefoongesprek. – Yoga. – Oma enorm blij maken met een bezoekje. – Erachter komen dat je vier keer zoveel contant geld in je portemonnee hebt als je dacht. – Verse bloemen. – Iets binnen vier uur via marktplaats verkopen.- Inspiratie hebben voor mijn scriptie en zin hebben om te schrijven. – Als ik een keer wél goed op de hoogte ben van en kan meepraten over het nieuws. – Na lange tijd weer piano spelen en erachter komen dat ik het nog herken van pakweg twee jaar geleden. – Een net verschoond bed. – Taalweetjes. – Mijn fiets; de goedkoopste ooit, de fijnste ooit. – Bijzondere (ijs)smaakjes. – Het vooruitzicht van Portugal deze maand en Turkije over twee maanden. – Pas gewassen haar. – Pannenkoeken. – Iets ruim voor de deadline afhebben. – Positief ingestelde mensen. – Dat ik vorige maand mijn eerste marathon liep. Het is al een beetje naar de achtergrond verdrongen, maar ik ben nog steeds verwonderd als ik eraan denk. – Energie krijgen van een vijftigurige werkweek. – Dingen die al heel lang op een willekeurig lijstje staan eindelijk kunnen afvinken. – Hardlopen met mijn zusje. – In de snackbar werken met koningsdag. Ja, verklaar me voor gek, maar ik vond het leuk. – Oude foto’s terugkijken. – Spierpijn. – Een lege wasmand. Ha, ha, wat een huisvrouw ben ik. – Iets eten wat ik nog nooit heb gegeten. – Verdrietig zijn – hardlopen – blij zijn. – IJs op zondagavond, volgens onze gezinstraditie. – Hardlopen in het prachtige licht van de ondergaande zon. – Vroeg opstaan, gelijk gaan hardlopen en vervolgens nog een hele dag voor je hebben die je net zo productief gaat invullen als je hem bent begonnen. – Mijn medaille waar 42,195km opstaat. – Hardlopen. Ik zou zo’n heel artikeltje kunnen schrijven, maar dan alleen hardloop gerelateerd. Ik denk echter dat ik mijn punt nu wel heb gemaakt. – Een prachtig nieuw nummer van London Grammar. – Via via een compliment krijgen uit onverwachte hoek.- Spontaan toch nog de stad in gaan met koningsnacht en een leuke avond hebben met onbekende mensen. – Dat de wereld weer zo mooi groen is. – In een rustige trein zitten en heerlijk kunnen lezen. – Me herinneren dat ik ergens nog een kilo kruidnoten heb verstopt. – Eens een keer perfect voorbereid het college in gaan, bij wijze van uitzondering. – Tijdens het werk de slappe lach hebben om helemaal niets. – Kaarsjes. – Dat iemand anders zich beter voelt na met mij te hebben gepraat. – Dat je werkgever vertelt dat ze een goed woordje voor je heeft gedaan, en je daarmee een enorm compliment geeft, omdat ze precies het juiste heeft verteld. Ik vind het zo fijn als zo’n eigenschap van mij wordt gezien en gewaardeerd. – De hele middag in de keuken staan en verschillende verrukkelijke dingen uit de oven toveren. – Spontaan een ijsje halen en spelletjes spelen met de huisgenootjes. – Dat er daadwerkelijk mensen zijn die dit lezen.

Geef een reactie

