Verleden tijd

Ooit schreef ik dat ik bestaande blogs niet wil na-apen. Dit tracht ik nog steeds te doen, maar toch is nu het moment gekomen dat ik mee ga met de blogmenigte. Niet omdat zij me het idee hebben gegeven, maar omdat dit idee uit zichzelf bij me opkwam aangezien het nou eenmaal bij de tijd van het jaar past. Ik ga terugblikken op het afgelopen jaar. De nadruk wil ik leggen op positieve gebeurtenissen. Dit zijn mijn ‘memorabele’ momenten van het jaar 2016:

franseleven

Het Franse leven

 

  • In februari schreef ik me nogal impulsief in voor mijn eerste halve marathon, en in juni liep ik hem uit. Hiermee volbracht ik ook mijn goede voornemen van 2016; voor mijn 21e verjaardag 21km kunnen lopen.
  • Ik schreef me in voor een hele marathon.
  • Mijn fantastische zomer op de camping in Frankrijk. In februari werd er een voorlichting gegeven op de uni over campingwerk, waarna je gelijk kon solliciteren. Dit deed ik, vooral omdat het kón. En daaruit volgde een hele fijne zomer.
  • Het feit dat ik eindelijk een blog begon.
berlijn2.jpg

Berlijn

 Dit waren voor mij wel de ‘grote’ dingen, en toevallig heb je over allemaal al een uitgebreid stuk tekst kunnen lezen. Daarom nu ook wat andere kleine, willekeurige feitjes die bij 2016 horen:

  • Drie van de 366 nachten bracht ik door in Berlijn, tijdens een stedentrip met het gezin.
  • Ik begon met looptrainingen van de sportschool. Stopte daar echter ook weer mee. Ik haalde de gemiddelde leeftijd flink naar beneden.
  • Ik werd parttime patatbakster.
berlijn.jpg

Berlijn

  •  Ik maakte voor het eerste een bruiloft mee, en dat vond ik bijzonder; een feest om de liefde te vieren.
  • Ik begon met bijles geven.
  • Ik had een date met een columnist, en die columnist schreef zonder mijn weten over mij in zijn column, en een paar maanden later noemde hij me in een interview, en dat werd de kop van het interview. Dit is payback time.
  • Voor het eerst zat ik naast mijn autorijdende zusje.
  • Begin dit jaar had ik nog nooit 15km gelopen, nu loop ik er 26.
utrecht.jpg

Mijn nieuwe woonplaats

  • Ik ontwikkelde een (tijdelijke) (lichte) obsessie voor Douwe Bob.
  • Ik ging voor het eerst op kamers. Eind 2015 was ik eigenlijk al ‘eigenaresse’, maar begin 2016 bracht ik mijn eerste nacht door in mijn tijdelijke kamer.
  • Een paar maanden later vond ik mijn eerste eigen plekje. Eindelijk een vaste kamer in Utrecht. 15 vierkante meter, van mij en mij alleen.

En nu op naar de toekomende tijd, met nieuwe goede voornemens, waaronder een marathon uitlopen, een scriptie schrijven, een blog bijhouden.

Een gedachte over “Verleden tijd

Geef een reactie

